Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2011 12:47 - Наистина
Автор: galinpetkov Категория: Туризъм   
Прочетен: 3895 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Тези дни си мислех колко различна може да бъде Европа. Не че напускам България за първи път, но този път наистина е различно и наистина за последно. И въобще не съм съгласен с хората, които казват „И какво си мислиш? Че те те чакат с отворени обятия“. Наистина ме очакваха с отворени обятия. Разликата между администрация в България и Швеция е неизмерима. Дори не мога да намеря думи да я опиша. Ето защо ще по-надолу ще ви опиша как се отнесоха с мен в Швеция и как в България – сходни институции:

Швеция - Arbetfцrmedlinden (бюро по труда)

„Здравейте“, каза на входа жената от информационното бюро.

„Здравейте“ отвърнах аз. „Искам да се запиша в бюрото по труда“.

„Последвайте ме“, каза тя с лека усмивка. Заведе ме при друг служител от бюрото, който отговаря за чужденците. Там чух същото, приветливо „Здравейте“. Отново с лека усмивка. Обясних на жената откъде съм и какво искам. Тя седна написа предпочитанията ми, оформи документите и ми подаде за подпис. Веднага ми бе назначен личен консултант, който да ми предложи различни оферти за работа, както и да ми даде контакти с работодатели – БЕЗПЛАТНО.

България СУСО (Столично управление „Социално осигуряване“ при НОИ) – по телефона:

„Здравейте“, казвам с плах глас в слушалката. „Искам да получавам обезщетението за безработица в Швеция. Какво трябва да направя, защото вашите колеги в Швеция ми казаха, че имам право да подам документите си за обезщетение и оттук и съответно тук да се разписвам?“.

„Аааа, Вие ли сте този от Швеция, "дето пуска мейл след мейл? Невъзможно е“, отсече с тон, който бих описал на най-гневния и злобен тон, който съм чувал. След което се чу затварянето на слушалката...

Швеция - Arbetfцrmedlinden

„Здравейте отново“, посрещна ме усмихнато служителката, отговаряща за емигрантите. „Носите ли документите?“, попита ме тя.

„Вашите колеги от България ми казаха, че нямам право да получавам обезщетението си тук. Трябвало лично да пусна документите в България“

„Вие сигурно се шегувате. Това, което ми казвате е невъзможно. Сигурен ли сте, че сте се обадил където трябва?“, попита ме изненадано.

„Да, попитах ги какви документи трябват и те ми затвориха телефона“, отвърнах аз.

„Това е недопустимо“, каза шведката на средна възраст.

България – СУСО

„Ало, поне бихте ли ми казали мога ли въобще да получа обезщетение в страна от Европейския съюз, "щото, доколкото знам, България е такава, и според Европейското законодателство, имам право да получавам такава помощ във всяка страна-членка на ЕС“, попитах аз учтиво.

„Стига сте ни притеснявали с вашите глупости“, беше отговорът и телефонната слушалка отново бе затворена.

Какъв е изводът?

Черен. Защо тук се отнасят с чужденците по най-добронамерения начин, а в България, съгражданите ни, нашите „другари“ се отнасят толкова грубо?

Два са отговорите на този въпрос:

Не им се работи

Завиждат

Склонен съм да вярвам на първия вариант. Поне е по-малкото зло. Но ако е втория? Това не е добре. Никак. Наистина...

image



Гласувай:
3



1. анонимен - Уелкъм ту дъ риъл уърлд, май р. бр...
17.11.2011 13:07
Уелкъм ту дъ риъл уърлд, май р. брадър :) или както се казва - it's the first day of the rest of yr life. Радвам се, че се измъкна от там :)
цитирай
2. galinpetkov - О, дааа
17.11.2011 13:12
Много благодаря! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: galinpetkov
Категория: Туризъм
Прочетен: 158099
Постинги: 87
Коментари: 30
Гласове: 31
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031